De punten na ronde 2 op het EK 2012. Adidas verstevigt de koppositie.

De nationale teams die deelnemen aan het EK 2012, EURO 2012, het door de UEFA georganiseerde voetbaltoernooi worden gesponsord door vier kledingmerken. De zestien deelnemende landen worden gesponsord en ook de UEFA worden gesponsord. Het is dan ook niet gek de scheidsrechter in een driestrepig tenue te zien lopen.

De zes door Adidas gesponsorde landen haalden in de tweede speelronde 7 punten. De vijf Nike-landen maken het gat iets kleiner door 8 punten te behalen. Het door Umbro gesponsorde Engeland haalde drie punten binnen terwijl Ierland en Zweden geen punten haalden in deze ronde. De twee door Puma gesponsorde landen haalden vier punten binnen.

Na speelronde twee zijn er in drie van de vier poules koplopers die door Adidas gesponsord worden; Rusland in poule A, Duitsland in B en Spanje in C. In groep D gaat Frankrijk aan kop met kledingsponsor Nike.

Na het overzicht van de kledingsponsors per land, en de punten na ronde 1 volgt hier het overzicht van de punten na ronde 2.

Punten na ronde 2, Euro 2012, EK 2012, kledingsponsor

Leave a Reply

Skip to content