Fijn, de gemeente ruimt het vuurwerk op

Reclameuitingen zijn overal, de grote posters om lantaarnpalen en verkeersborden zijn daar een voorbeeld van. Als vanzelf leest de voorbijganger de reclameborden. In een korte tijd, een seconde of misschien wel minder moet er een boodschap worden overgebracht.

Sorry buren

Afgelopen week zag ik ineens een poster staan met “sorry buren”. De rest kon ik niet lezen. Ik was er alweer voorbij. Een dag later zag ik onder “Sorry buren” nog wat staan. “dat vuurwerk ruimt de gemeente toch op”

Wat is de boodschap?

Het lijkt me een genereus aanbod van de gemeente. Waarom de gemeente het vuurwerk gaat opruimen ontgaat me. De vuurwerkafsteker kan dat namelijk prima zelf. Ik snapte niets van die poster totdat ik er vandaag weer langskwam.

De boodschap

In kleine letters stond er nog bij “geen excuus, vuurwerkafval ruim je zelf op”. Ah, kijk. De boodschap staat pas onderaan. Mijn advies aan deze postermakers, zorg ervoor dat de daadwerkelijke boodschap opvalt.

Volgend jaar

Zet volgend jaar die laatste zin bovenaan in grotere letters, of zet alleen die zin op de poster met een bezem ernaast.

Vuurwerkafval ruim je zelf op, poster

Leave a Reply

%d bloggers like this: