Koffie voor $7, Jimmy Kimmel onderzoekt.

Starbucks verkoopt sinds kort een nieuw soort koffie. De Costa Rica Finca Palmilera, gemaakt van koffiebonen die nauwelijks te telen zijn. Voor slechts $7 is er al een kopje koffie verkrijgbaar. Ja, dat is een behoorlijk dure koffie

De prijs valt op en hierdoor is er een buzz ontstaan op het web die veel publiciteit oplevert. De gewone sterveling vindt het te duur, de koffiekenner rijdt er een blok voor om. Misschien vliegt die er wel een blok voor om, want deze koffie is slechts in 48 Starbucks-vestigingen verkrijgbaar. De doelgroep die bereid is het meest te betalen voor koffie zit in Seattle, daar is de helft van de zevendollarkoffievestigingen te vinden.

Onderzoek op straat

De grote vragen zijn natuurlijk of de koffie ook lekkerder is, beter smaakt, een rijker aroma heeft en of de koffie die prijs waard is. Jimmy Kimmel test het op straat. Wie van de koffietesters proeft het verschil? Zie het in onderstaande video.

Conclusie

Starbucks profiteert van de publiciteit. Ze leveren kwaliteit en vragen de hoofdprijs voor schaarse producten. Deze schaarste wordt gecreeerd door een unieke koffieboon te gebruiken en het in een beperkt aantal vestigingen te verkopen.

Leave a Reply

%d bloggers like this: