Slimme reclame in de sneeuw van een Duits reisbureau

Marketing, creativiteit en gebruikmaken van de situatie. Een Duits reisbureau  (Giller) snapt hoe je besneeuwde auto’s inzet als reclamemiddel. Sneeuw is leuk, maar niet altijd even handig. En dan is het ook nog eens koud. Een ondergesneeuwde auto moet eerst sneeuwvrij worden gemaakt voor je kan rijden, het andere verkeer schiet niet op en dan is het ook nog eens glad. Och, zat je maar op een warm eiland in de zon.

De acties is even simpel als geniaal. De ondergesneeuwde auto’s worden ingezet bij de marketingactiviteiten. In de sneeuw wordt een zonnige bestemming geschreven, zoals Ibiza of Mallorca, en onder de ruitenwisser wordt een folder gedaan van het reisbureau.

Als bestuurder van zo’n auto weet je gelijk waar je het beste kan boeken om te ontsnappen aan de sneeuw met een fijne zonvakantie. De actie is aan het einde van de winter uitgevoerd, in Februari. Iedereen had toen inmiddels wel genoeg van de sneeuw en de kou. Leuke marketingactie van dit reisbureau. En ook nog eens tijdloos, deze actie is uit 2006.

sneeuw reclame reisbureau

Leave a Reply

%d bloggers like this: