De chaos in de zorg, zoals gezien bij de SVB

Rapport PGB en kinderen in Gooi en VechtstreekDe zorg in 2015 is een chaos. Vanuit hoge torens is van alles besloten om de zorg te verslechteren. Onder het mom van “te duur” en “betaalbaar houden” is de zorg in allerlei nieuwe wetten gevangen. De uitvoerders zitten met hun handen in het haar, de wachttijden aan de telefoon lopen op en een reactie kan niet eens binnen vijf werkdagen worden gegeven.

De standaardreactie die werd verstuurd nadat ik via e-mail contact opnam met de SVB (Sociale Verzekeringsbank) staat hieronder:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het is op dit moment erg druk bij ons omdat veel mensen willen weten of hun betaling gegarandeerd is per 1 januari.  Wij begrijpen dat u dit zo snel mogelijk wilt weten. Door deze grote drukte bij ons duurt de behandeling van uw e-mail waarschijnlijk langer dan de vijf werkdagen die u van ons gewend bent. Wij hopen op uw begrip.

Heeft u uw zorgovereenkomst al naar ons toegestuurd, maar nog geen antwoord gekregen? Dan ontvangt u van ons hierover zo spoedig mogelijk een brief. Weet in ieder geval dat de uitbetaling vanuit de PGB’s aan zorgverleners is gegarandeerd als uw gemeente of uw zorgkantoor ons heeft laten weten dat er een PGB aan u is toegekend.

Heeft u een e-mail verzonden met een ziek- of herstelmelding? Dan nemen wij deze binnen een werkdag in behandeling en sturen u daarvan zo spoedig mogelijk een schriftelijke bevestiging.

Meer informatie en veelgestelde vragen over trekkingsrecht vindt u op onze website www.svb.nl/pgb.

Met vriendelijke groet,

Sociale Verzekeringsbank

Servicecentrum PGB

Met behulp van Mijn PGB regelt u digitaal persoonlijke zaken met het SVB Servicecentrum PGB. Inloggen in Mijn PGB doet u via www.svb.nl/pgb.

Volg ons op Twitter: http://twitter.com/SVB_PGB

 

Leave a Reply

%d bloggers like this: