Dè: Vier voorbeelden van lidwoorden in reclame

Dè chocolademelk heet Fosco - smallIn een oude krant kwam ik een advertentie tegen van Fosco. Dat merk was mij onbekend. De slogan viel op: dè chocolademelk heet Fosco. Geen hoofdletter en een accent grave op de e. Er is geen speld tussen te krijgen. Fosco is dè chocolademelk. Er zijn meer merken die het lidwoord prominent in de slogan gebruik(t)en.

ABN AMRO De bankIn de jaren 90 was ABN AMRO De bank. Het lidwoord was schuingedrukt voor de extra nadruk.
Volkswagen gebruikt nu de slogan Volkswagen. Das Auto. Niet geheel vernieuwend voor een Duits automerk, want de Opel Kadett was in de jaren ’70 al Das Auto.

Volkswagen. Das Auto.Opel Kadett. Das Auto.

 

 

 

 

 

De enige echte

Daar waar Fosco dè chocolademelk is Chocomel De enige echte. Heel uniek is dat niet, want Duyvis heeft de enige echte borrelnoten en Maggi is de enige echte. Net als de zoenen van Buys en de Zeven Granen Hollandse graanjenever. Ondertussen twijfel ik nog steeds of dit nou het blog of de blog is. Volgens De Dikke van Dale mag het allebei.

Voorbeelden van de enige echte in merkcommunicatie

De zeven granen hollandse graanjenever de enige echte

chocomel de enige echteMaggi de enige echte

Buys de enige echte Duyvis borrelnootjes de enige echte.jpg

Leave a Reply

%d bloggers like this: