Nog steeds zes letters op een blanco pagina – Het Google-logo
Zes letters op een blanco pagina. Zo kennen we het Google-logo. Origineel was het bedacht voor een desktop-computer. Nu is Google overal. De blanco pagina is niet meer alleen een desktop, het is ook de laptop, tablet, smartphone, in je auto of op TV. Het logo is nu geschikt voor al deze devices.
Kleur en strijkijzer
Cartoon Network, Nickelodeon, eBay en Pepsi gebruikten eerder al het strijkijzer voor hun logo. Dat Google het logo aanpast, zodat op alle apparaten de herkenbaarheid vergroot is een logische stap. Nog steeds zijn de kleuren en kleurcombinatie herkenbaar. De kleuren zijn wel iets aangepast. Alleen het blauw is nog dezelfde kleur. Hieronder staan de oude kleuren boven en de nieuwe kleuren onder.
De punten van Google
Naast het lettertype voor het logo en het G-icoon zijn er ook punten. Deze punten bewegen als er een actie wordt uitgevoerd zoals luisteren, denken, wachten, antwoorden en bevestigen. Die punten bewegen volgens bepaalde patronen. In onderstaande video is dat te zien.
Nieuwe en oude logo van Google
Rechts staan het nieuwe en oude logo. Meer informatie over het nieuwe design is op het Google Designblog te vinden.
Daar staat ook een foto met twee ontwerpers voor een bord waarop schetsen zijn te zien. Er is gekeken naar de effecten van de punten, hoofdletters of kleine letters, kleurgebruik. Ook de ronde vorm als basis voor de letters is te zien. En zelfs als er cirkels worden gebruikt in plaats van letters is Google nog herkenbaar (rechts op de foto).
Leave a Reply