De zeven stappen voor succesvolle contentmarketing

Het periodiek systeem der elementen van contentmarketing (van econsultancy) geeft inzicht in hoe een contentstrategie kan worden opgezet en welke tools er nodig zijn om succesvol te worden. Het begint met het vaststellen van de strategie. Neem hier de tijd voor.

De zeven stappen voor succesvolle contentmarketing

  1. Strategie. Neem de tijd voor het bepalen van je strategie en je doelen. Wil je meer verkopen, wil je branden, wil je leads genereren of verkeer naar je website?
  2. Format. Welk format wil je gebruiken? Video, visualisatie, persberichten, ebooks, e-mail, print, afbeeldingen.
  3. Contenttype. Welk type content gebruik je om je publiek te bereiken en aan te zetten tot actie. Onderzoek wat werkt en ontwikkel. Creëer.
  4. Delen op platforms. Hoe ga je je content delen? Natuurlijk is er een website. Denk ook aan de backlinks. Promote het op facebook, twitter of LinkedIn. Afbeeldingen en korte video’s kunnen op Instagram, maar alleen als je je doelgroep daar kan bereiken.
  5. Meten. Meten is weten. Bepaal wat je wil meten en zorg ervoor dat je het meet. Impressies, clicks, demografische gegeevns, unieke bezoekers, page views of het aantal gegenereerde leads.
  6. Triggers. Bij een succesvolle contentmarketingstrategie wordt content gedeeld. Om het delen te bevorderen maak je je content bijvoorbeeld grappig, schattig of shockerend.
  7. Checken. Kijk alles nog eens na. En nog een keer. En gebruik je meetgegevens om te verbeteren.

De elementen van contentmarketing

Hieronder staat het periodiek systeem der elementen van contentmarketing. Klik het, print het en hang het op je prikbord of zet het op je bureau.

The_Periodic_Table_of_Content_Marketing - bron econsultancy ltd

Leave a Reply

%d bloggers like this: