Het N-logo van Netflix lijkt op een ander logo
Netflix introduceerde deze week een nieuw logo. Het oude logo is hiermee niet weg, dat mag gewoon gebruikt worden. Het nieuwe logo, de N in het rood, wordt gebruikt voor social media-accounts en mobiel gebruik. Hiermee is het een icoon dat naast het logo gebruikt wordt. De N lijkt verdacht veel op een ander N-logo.
Netflix volgt andere techbedrijven die onlangs het logo aanpasten. Twitter, Airbnb, Uber en Instagram wijzigden onlangs hun beeldmerk. Wired maakte een overzicht van de logoveranderingen.
Prolific North heeft sinds 2013 een logo waar het nieuwe Netflix-logo veel van weg heeft. Hieronder staat links het Prolific North-logo en rechts het nieuwe Netflix-icoon. In beide gevallen een rood lint dat tot een N is gevouwen. De linkerpoot van Prolific North is korter en de achterkant (of voorkant, het is maar hoe je het ziet) van het lint is bij Netflix donkerder. Deze keer is het een stuk duidelijk dan de vorige keer dat N-logo’s werden vergeleken. Het Nieuwsuurlogo zou op het Netscapelogo lijken. De overeenkomst was voornamelijk de letter N.
De rode N en het gebogen lint van het nieuwe Netflix-icoon doet ook denken aan het oude The Next Web-logo. Die vergelijking gaat niet helemaal op, omdat er in het TNW-logo meer letters dan alleen de N zijn gebruikt. Het Netflix-icoon doet denken aan een rode loper. En dat is een prima associatie bij het merk.
Leave a Reply