Doorbreek de cirkel

Het boek van Joe la Pompe Copy Paste – How advertising recycles ideas wordt gepromoot met posters waarop de cirkel te zien is die in advertentie- en promotieland bestaat. De creatief kijkt opzij naar de andere creatief die vervolgens weer een scherm verder kijkt. 

In deze kringloop worden ideeën hergebruikt. In de wereld waar originaliteit belangrijk is, valt dat op.

In dit boek wordt getoond hoe advertenties op elkaar lijken. Zelfs advertenties die in de prijzen vielen, blijken al eens eerder bedacht. Of het plagiaat is of dat meerdere mensen hetzelfde idee hebben mag de lezer bepalen.

Joe la Pompe break the circle Computer Joe la Pompe break the circle writing Joe la Pompe break the circle reading

Woensdag boekendag

Woensdag is boekendag. Zolang de voorraad strekt wordt op marijnkrijger.nl elke woensdag een blog over boeken geplaatst. Natuurlijk is er een link met marketing. De blogs over (marketing en) boeken zijn hier terug te vinden.

Leave a Reply

%d bloggers like this: