Nieuwe look voor de Google-SERP
Google verandert de SERP (search engine results page) advertenties zien er nu bijna uit als organische zoekresultaten. Het wordt een visuele vernieuwing genoemd. De mobiele pagina met zoekresultaten verandert eerst.
De naam van de website en het bijbehorende pictogram worden bovenan het resultaat weergegeven. Google wil de SERP, de pagina met resultaten, beter scanbaar maken. Organische resultaten kunnen nu ook met een icoon worden weergegeven.
Bij een advertentie wordt voor de doorklikurl nu Ad dikgedrukt geplaatst. Dit vervangt het groene omkaderde Ad en valt in de nieuwe versie minder op.
Met dit nieuwe ontwerp wordt het mogelijk om straks meer iconen te plaatsen en zo verschillende zoekresultaten herkenbaar te maken. Hierdoor kan de zoeker via Google nog makkelijker vinden waar die naar zoekt.
Hiermee lijken advertenties nog meer op organische resultaten. Voor de gebruiker die zoekt kan dit een verbetering zijn. Voor de adverteerders blijft het een uitdaging op te vallen. De zoekresultaten worden minder snel geskipt en de CTR en aantal kliks zou zomaar kunnen stijgen. En dat is met PPC ook weer goed nieuws voor Google.
Leave a Reply