De leeuw van Metro Goldwyn Mayer, knap staaltje branding
De leeuw van Metro Goldwyn Mayer is een van de bekendste leeuwen. MGM gebruikt het om films te branden. Aan het begin van de film is de leeuw te zien. Als je de intro ziet, weet je dat je een mooie/leuke/fantastische film gaat kijken.
Er zijn in de loop der jaren een hoop verschillende leeuwen geweest, Slats, Jackie, Tanner, George en Leo. Het is niet alleen de leeuw die herkenbaar is. De combinatie met het logo eromheen, de filmrollen en het kenmerkende gebrul maken van deze intro een icoon.
Het opnemen van de leeuw gebeurde op professionele wijze, de leeuw stond voor de microfoon, keek recht in de camera en werd getriggerd te brullen. Dat ziet er zo uit:
De resultaten zijn bekend. Zie hieronder een overzicht van zes verschillende logo’s.
Het consequent gebruiken van een vast stramien voor de leeuw, het laten brullen van de leeuw en bij elke film als introductie de brullende leeuw tonen hebben ervoor gezorgd dat je bij het zien van de introductie weet dat je een goede film gaat zien, sterker nog, dat je de film gaat beleven.
Leave a Reply