Real World Liking – Facebook-likes direct te zien in de winkel

Bij het kopen van kleding is een second opinion prettig. Er zijn verschillende manieren om deze te krijgen. Een verkoopster is een uitstekende ja-knikker:  “Dit staat u geweldig.” en “Deze is ook mooi.” of “Dit accentueert uw mooie figuur.” Helemaal objectief zal ze niet zijn. 

Een andere optie is iemand meenemen en bij elk kledingstuk vragen wat hij of zij ervan vindt. Of laat je koophulp plaatsnemen op de bankjes in de paskamer en loop met elk kledingstuk als een supermodel over de denkbeeldige catwalk.

Real World Liking

In de C&A-store in Sao Paolo hing in mei een moederdagcollectie met hangers met daarop realtime het aantal FB-likes.
In de C&A-store in Sao Paolo hing in mei een moederdagcollectie op kledinghangers met daarop realtime het aantal FB-likes.

En dan is er nog de mogelijkheid die C&A in Brazilië heeft gebruikt. Kledinghangers met daarop live het aantal FB-likes per kledingstuk uit de nieuwe moederdagcollectie. OK, dan weet je niet of het past, je hebt wel een indicatie van wat de community vindt van dat nieuwe printje, de mouwlengte, de knoopjes en de kleur.

Het C&A-netwerk hielp shoppers een keuze te maken. Tien kledingstukken werden op Facebook geplaatst en de Facebookers liketen de kledingstukken. Hoe meer likes hoe groter de kans dat het een leuk kledingstuk is en hoe groter de verkopen van dat betreffende artikel. Een interessante case in het kader van Real World Liking.

Beeld

In onderstaand filmpje wordt het uitgelegd.

Leave a Reply

Skip to content
%d bloggers like this: