De perfecte landingspagina in tien stappen
De perfecte landingspagina krijg je in tien stappen. Deze stappen moeten continu herhaald worden. Vooral het meten en optimaliseren is belangrijk. Leer van wat werkt en verbeter je pagina continu.
- De titel van je landingspagina moet complementair zijn aan de advertentie.
- De titel van je landingspagina moet uitdagen om verder te lezen. Zet er liever een concreet punt in uit de pagina dan een vage omschrijving.
- Geen spelfouten.
- Zorg voor vertrouwen. Dat kan met certificaten zoals een ssl-certificaat. Testimonials, badges en vermeldingen in de media zijn belangrijke items. Ook het plaatsen van contactgegevens, vaste lijn ipv mobiel hoort hierbij.
- Gebruik een goede CTA. Roep echt op tot actie: “Download nu gratis” , “Vraag direct een offerte aan”
- Maak je CTA opvallend. Gebruik een rode of oranje kleur. Plaats die bij de CTA of plaats de CTA op de button. Zorg dat de gebruiker er niet voor hoeft te scrollen. En gebruik CTA-woorden zoals:
- Gratis,
- Nieuw,
- Koop,
- Probeer,
- Download.
- Gebruik weinig links op de landingspagina. Elke link is een pad naar een andere pagina. De bezoeker moet alleen maar op de CTA klikken. Hou het simpel.
- Gebruik ondersteunende beelden op je landingspagina.
- De vouw. Blijf erboven. Dat wat boven de vouw staat is het belangrijkst. Ook de CTA staat boven de vouw. Misschien een tweede onder de vouw of een floating button als aanvulling.
- Test en optimaliseer. A/B testen kunnen worden gebruikt om de responsrate te verbeteren. Misschien moet je zelfs twee compleet verschillende pagina’s bouwen om te kunnen vergelijken.
Leave a Reply