Boekenwinkel, de beste koffie
Barnes & Noble is een boekwinkelketen. Door de concurrentie op de online verkoop en zelfs door het openen van fysieke winkels door grote concurrent Amazon moeten B&N aan de bak.
Een boek is een boek. Om onderscheid te maken en klanten naar de winkel te krijgen zijn verschillende mogelijkheden. Bundelen van producten zou kunnen om zo unieke producten te krijgen. Dit bundelen kan ook met de beleving.
Boeken kopen op de plek waar je ook koffie kan drinken. Dat is waar deze reclames over gaan. Met een typische algoritmische aanbeveling, Customers who bought Cinnamon Dolce Latte also bought War and Peace, wordt de beste coffee shop van de wereld gepromoot. En in de VS verkopen ze bij een coffee shop koffie.
Amazon heeft inmiddels en wat minimalistischer opgezette Amazon Books geopend en gaat de concurrentie met Barnes & Noble graag aan
Woensdag boekendag
Woensdag is boekendag. Zolang de voorraad strekt wordt op marijnkrijger.nl elke woensdag een blog over boeken geplaatst. Natuurlijk is er een link met marketing. De blogs over (marketing en) boeken zijn hier terug te vinden.
Leave a Reply